Isnin, 13 Julai 2009

mak aku otai!!!!!!!!!!!!!!hehe

hehehehe..layan kisah ni ek...
entah knape..hari ni ak rse cam borim sgt..ak bukak laptop, sesambil tu, ak jeling2 buku ak kat ats meja..ah, buat asgmnt jela kejap..masa tu, ak kentalkan smgt ak untuk buat asgnmnt..bru je ak nak sntuh buku..tetibe fikiran ak melayang ke kampung halamanku yang indah lagi permai yg berada dibwh naungan Pak Su Oh iaitu selaku ketua kampungku..hihihi. (mst tersedak tok pengulu ak ni..heheh)..dan..tetibe je tingat kat mak ak...masa tu jugak, ak capai tepon dan tepon mak ak..

trettt..trett..


angah : hello..assalamulaikum..ho,ado gapo?
aku : hello..w'salam..ma ado?
angoh : ado..nok kecek ngan ma ko? nanti sbentar..ak panggil ma..

seminit kemudian..

angah : weh...ma dok masok..ma oyak tunggu meta..
aku : ok..

lebih kurang seminit lagi..

ma : assalamualaikum..ado gapo? chat ko?
aku : w'slam..tak dok gapo..org chat jah..ma chat?
ma : ma? chat..eh, bakpo eh ma tok tak brape jelas dgr mum kecek eh? tak dok line ko?
aku : tak tahu la..takkanla rumah tak dok line pulak? biaso ok molek je..
ma : tak tahu la..tok dgr eh ma mum kecek gapo..

masa ak tgh kusyuk buat latihan vokal ngan mak ak, tiba-tiba aku dengar suara akak ak menyampuk..
" ma..macam mano nok dgr soro dio..ma pegang telefon terbalik.." ..
ak ngan mak ak pun apa lagi..tergelak besar r kitorang..patutla..buat penat je ak buat latihan vokal nk kuatkan suara ak..skali mak ak pgg telefon terbalik..hahaha. mana nk dgr..disebabkan dia nk cpt,rupa-rupanya dia lnsg tak prasan telefon kat tangan dia terbalik..dan,dlm erti kata yg lain, AIMAN TAK KISAH...main angkat je..hihihi.
terus hilang borim ak waktu tu..
ma..ma..macam2..hehe..

p/s: kalau tak fhm dialek kelate,sila rujuk rakan anda yg lebih mahir..hehehehehe

Tiada ulasan: